Alla inlägg under april 2017

Av masinme - 27 april 2017 23:00

Redan torsdag...måndagen blev inte någon höjdar dag eller rättare sagt slutet på dagen...

  För några månder sedan skämtade jag och en vänn att han var min räddande ängel på jobbet, eftersom han flertalet ggr plingat och lyst upp min mobil precis när lyset (sensor aktiverat) gått i lokalen där jag jobbar ibland och jag stod då uppflugen på en hög stege i högklackat...

I måndags stod jag på en låg stege, iförd riktiga skor och kläder för den typen av arbete jag jobbade med då, lyset gick inte men jag fick mig en liten flygtur och blev tämligen chockad...

  Det knäppa är att jag har väll tyvärr genom åren varit med om betydligt värre saker och gjort mig illa men den här gången blev jag chockad över hur bra det gick och sedan kom tankarna på hur illa det kunde ha gått.

Kort och gott blev jag faktiskt just chockad, shoppade en sväng efter jobbet men när jag kom hem somnade jag på soffan direkt och dagen efter sov jag en hel massa från och till.

  Men på Onsdagen mådde jag bra igen. Tror inte att jag tagit åt mig så mycket av händelsen som jag gjorde om jag mått bra på måndagen ifrån början.

 

Onsdagen var däremot en kul dag, mådde bättre än på länge och överaskningar på jobbet kom under dagen i glad form... väntar med spänning ;)

 

Idag har jobbdagen flytit på och varit bra, shoppade innan jag begav mig mot hemstaden, hälsade på föräldrarna och den fyrbenta sötnosen innan jag åkte hem.

  Har försökt funderat lite på vad jag vill ut på i sommar... men så tråkigt att försöka planera något själv att jag inte kommit fram till något alls än...

  Så mina vänner sällskap och förslag är välkomna =)

 

Tiden har bara flygit iväg ikväll, så nu lär jag faktiskt bädda ner mig och koppla av med en bok så jag somnar i tid. För imorgon är det fredag med en hel del att ordna =)

 

 

 

 

 

 

Av masinme - 24 april 2017 07:06

Ibland är det fruktansvärt skönt med en vardag... speciellt i dag, ska jobba på lager och jag ser så fram emot det.

  Jag får jobba för mig själv, vilket är precis vad jag behöver i dag!

 

I lördags var det "min dag" började helt okej med jobbar lördag, sedan åkte jag upp till mamma & co och blev firad med tre rättersmiddag, ännu mera presenter och blommor. 

  Sedan bestämde mig för att gå ner på en krog och lyssna på musik med vänner, bara det att när jag bytt kläder så var musikuppträdanderna redan slut för lördagen...

Fick telefon och fick reda på att en nära anhörig är svårare sjuk än vad som visat sig tidigare... där tog all min lust för att sätta foten utanför dörren eller en myskväll helt slut.

  Resten av helgen har varit en hel del tårar.

Så i dag känns det fruktansvärt skönt med en jobbdag.

 

I dag är jag så tacksam för att jag fyllt på spotifyen i mobilen, så i kväll blir det shopping och promenad tror jag, om vädret tillåter...det är ju snövarning ute.

  Längtar faktiskt efter stadigare väder och lite mera värme nu så jag kan fixa klart och njuta på min balkong.

 

Nej nu måste jag sätta fart på dagen!

 

 

Av masinme - 19 april 2017 22:10

Jag vet alla veckor och dagar kan inte vara tipp, topp...

  Så idag försökte jag se det possitiva redan när jag klev ur sängen, vaknade pigg, det var redan onsdag, solen sken, jobbväskan var redan packad... kort och gott en bra start på dagen.


När jag väl ska iväg till jobbet lyckas jag hälla ut halva latten när den ska ner i termomuggen, sätter mig i bilen och upptäcker att spotifyen är slut, börjar inse att den här dagen kanske inte riktigt är min i varjefall... men jo den ska bli bra, får igång spotifyen i varjefall, som säger att om du lysnar på det här reklamklippet så får du lyssna en halvtimma utan reklam sen...

Japp det får man, men bara inte på vad man vill! Eller så är jag för oteknisk, för jag fick sitta och lyssna på låtar jag absolut inte var intresserad av att höra hela vägen till jobbet...


Hur som helst gick dagen upp och ner där också (kanske framförallt på rasterna), avslutade den där med att lyckas trycka in något en cm in under ena lillfingernageln när jag hjälpte en kund.

  Ganska irriterad innan jag fick ut det, skönt att dagen var så gott som slut då.

 

När jag kom hem idag gjorde jag nougatglass till helgen, bara det att jag anar att jag kan ha haft i lite fel mängder mot den jag gjorde sist...

  Så nu håller vi tummarna att den smakar och har den konsistens den ska ändå.

Onödigt att säga kanske men bullbaket och resten av glasstillverkandet idag skippade jag.

  Jag vet riktiga ilandsproblem men jag hade hopats på en lite bättre vecka nu.


Så nu tänker jag hoppa i säng och läsa lite och hoppas på bra drömmar i varjefall   

Hoppas på en bättre dag i morgon!









Av masinme - 18 april 2017 22:49

I dag har varit en dag när jag peppat mig själv fram... försökt ändra en massa felaktig info som ligger på nätet om mig redan när jag steg ur sängen, men det kräver vidare bekräftelser m.m vilket jag tyvärr inte har tiden att sitta med nu när jag jobbar och bara har korta raster.

  Men jag ska ta tag i alla bitarna så fort jag bara kan, för de stör mig!

Framför allt så borde det vara olagligt att lägga ut dylig info som företag på nätet utan att ha den säkert bekräftad!

 

Den här veckan är lite ångest på flera sätt, en är för jag har ju ända sedan jag flyttat hemmifrån varit den som älskar att fixa middagar och fester (gärna med teman) allt för att få ha trevligt med vänner.

  Och den här veckan har i många år varit en tradition att jag anordnar middag eller fest av något slag, men de senare åren har jag inte gjort det eftersom jag inte mått bra i mitt liv, nu är jag redo igen för middag eller fest, men det är så många runt om mig som mår dåligt,  andra har fullt upp på andra sätt, så i år har jag inte ordnat något heller.

  Vilket inte känns så bra just nu... skulle känts skönt med vänner runt om mig den dagen/kvällen, men jag tar en dag i taget.

 

I går gick jag över stan på kvällen trotts att det var folk ute fortfarande, vilket var ett stort steg för mig just nu, men så skönt!

  Var till en av mina vänner och spontanfikade, så härligt för det är ju så här jag var förut!

 

Känns som att jag har svårt att koncentrera mig på det jag skriver just nu så det får bli slut för i dag  

 

 

 

 

 

Av masinme - 17 april 2017 00:16

Mitt i natten, bättre sent än aldrig, Glad fortsättning på påsken!


  Den här påsken har varit sjukt jobbig, skön och lärorik för mig

Jag har fått ännu mera födelsedagspresenter trotts att det är en vecka kvar tills den verkliga dagen och jag fyller ju vekligen inte jämnt.

  Tusen tusen tack, utemöbel och i dag helt ljuvliga ljuslycktor!

Men i slutändan är det ändå sällskapet och att ni finns där som betyder absolut mest för mig!

För det, finns det inte ord i värden just nu!


I dag var första gången sedan skillsmässan som jag träffade den "lille mannen" som funnits i mitt liv de senaste 18 åren...

  Hur som helst träffades vi i dag och pratade i timmar, var mentalt mera slut än jag visade efteråt och vi var helt överens om att inte tala om att vi träffats, för det kommer bara leda till mera skit.

Men det var så skönt att få krama honom och dela en hel del som vi båda burit på.


Jag vill också säga ett enormt stort tack till Mrs C för hennes sällskap i kväll. Jag började allvarligt tvivla på att jag någonsin skulle kunna dricka alkohol och le igen, trotts att det blivit mera än ett halvt glas, men i dag var min kropp normal igen och tusen, tusen tack för att du alltid finns där  


Jag har verkligen inte tvingat fram hur den här påsken skulle bli utan bara flytit med, vaknade i natt av en telefon som smattrade in meddelanden, en kär vänn ifrån förr!

  Så enormt tacksam för det också. 


 

Tusen tusen tack för att ni finns mina vänner!

  Kanske kommer jag tillbaks med ett inlägg i morgon igen, den här påsken tar jag verkligen som den kommer!

  Kram på er  


Av masinme - 6 april 2017 06:15

Godmorgon!

Utanför skriker måsarna för fullt cirklandes över fotbollsplanen, solen är på väg upp och himlen skiftar i färg. En ny dag på ingång!

  Skulle ha varit ute och tränat nu, men istället sitter jag här och väntar på att alla allergimediciner ska göra nytta, med en fusklatte i handen.


I går började jag äntligen med en liten påskdekoration, är inte så upplagd i år, jag som i vanligafall älskar allt som är en ursäkt för att dekorera och fixa i teman.

   Påskfest är ju en tradition jag har haft, försökte komma på vad jag gjorde förra påsken men har inget minne alls, fest vet jag att jag inte hade...


Helgen som var, började jag fundera på hur balkongen ska se ut i år, hämtade stora krukor hos mamma.

  Min nyinköpta konstgjorda "vasstuva" kom på plats där ute. Är fortfarande väldigt osäker på hur jag vill att det ska se ut där ute i sommar. Det ska vara en känsla av mycket växter och mys ivf =)


Annars har jag hittat någon mera lösning inne här hemma som jag letat efter men det är fortfarande en hel del kvar. Skynda lagom har väll varit lite av mitt måtto sedan jag flyttade in. Fundera på vad jag verkligen vill ha...

  Jag har har ju ifrån början verkligen gjort iordning annorlunda här hemma mot vad jag gjort tidigare.

Det är ju en hel del Ikea möbler/ saker som jag faktiskt har och inte gjort om på något sätt vilket brukar vara lite tyiskt mig och fixa till gamla möbler är ju något jag gillar, men inte gjort nu.

  Fast mitt soffbord ska faktiskt snart fixas, för jag är ju så nöjd med det, men vill ha det i en annan färg.


Väggarna är helt tomma, funderar fortfarande på hur jag vill att de ska se ut, trotts att de helst skulle varit klara igår...

 Det är en hel del till som ska fixas iordning men jag får ta det varteftersom jag hittar lösningar och verkligen känner hur jag vill ha det!


Nej nu är det dags att börja fixa iordning mig för en ny arbetsdag =)




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards