Direktlänk till inlägg 19 april 2017

Nästan halva veckan avklarad...

Av masinme - 19 april 2017 22:10

Jag vet alla veckor och dagar kan inte vara tipp, topp...

  Så idag försökte jag se det possitiva redan när jag klev ur sängen, vaknade pigg, det var redan onsdag, solen sken, jobbväskan var redan packad... kort och gott en bra start på dagen.


När jag väl ska iväg till jobbet lyckas jag hälla ut halva latten när den ska ner i termomuggen, sätter mig i bilen och upptäcker att spotifyen är slut, börjar inse att den här dagen kanske inte riktigt är min i varjefall... men jo den ska bli bra, får igång spotifyen i varjefall, som säger att om du lysnar på det här reklamklippet så får du lyssna en halvtimma utan reklam sen...

Japp det får man, men bara inte på vad man vill! Eller så är jag för oteknisk, för jag fick sitta och lyssna på låtar jag absolut inte var intresserad av att höra hela vägen till jobbet...


Hur som helst gick dagen upp och ner där också (kanske framförallt på rasterna), avslutade den där med att lyckas trycka in något en cm in under ena lillfingernageln när jag hjälpte en kund.

  Ganska irriterad innan jag fick ut det, skönt att dagen var så gott som slut då.

 

När jag kom hem idag gjorde jag nougatglass till helgen, bara det att jag anar att jag kan ha haft i lite fel mängder mot den jag gjorde sist...

  Så nu håller vi tummarna att den smakar och har den konsistens den ska ändå.

Onödigt att säga kanske men bullbaket och resten av glasstillverkandet idag skippade jag.

  Jag vet riktiga ilandsproblem men jag hade hopats på en lite bättre vecka nu.


Så nu tänker jag hoppa i säng och läsa lite och hoppas på bra drömmar i varjefall   

Hoppas på en bättre dag i morgon!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av masinme - 14 maj 2017 23:30

Helgen har varit en mix av mycket.   I går var jag ute med en av mina vänninor efter jobbet, åt i solen och njöt, tog en sväng på marknaden som var minst sagt en besvikelse och snabbt avklarad. Så vi började leta efter fik men de hade redan stän...

Av masinme - 10 maj 2017 22:42

Japp lite så på lagom nivå försöker jag hålla mitt liv nu.   Jag mår fruktansvärt bra av att dagarna har riktigt ljus igen som börjar tidigt och håller i sig in på kvällen. Det var länge sedan jag kände att jag verkligen behövde det, men efter de...

Av masinme - 9 maj 2017 05:48

Solen gassar in genom fönstren det ser så fint och varmt ut, men tittar man ut mot de skuggiga områdena så ser man frosten och is på bilrutorna brr... tur att jag tog in balkongblommorna igår!   Jag är ju annars av teorin att de ska härdas, men när...

Av masinme - 8 maj 2017 09:09

Klockan är strax efter nio på morgonen och vi har redan hunnit ha, grått väder med blåst, regn, snö och just nu sol...   Men fredagens väder var en underbar försmak av sommar, man kunde sitta ute på balkongen på kvällen, det var var varmt och man b...

Av masinme - 1 maj 2017 12:55

Lördagen jobbade jag, var chaufför och var på middag sov dock ca tre timmar till söndagen...   Vaknade pigg tog en kaffe på balkongen och insåg att vädret var lite bättre än de lovat, var och handlade innan jag hämtade Ziva som inte ens ätit frukos...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards