Direktlänk till inlägg 6 april 2017

Måsar och soluppgång

Av masinme - 6 april 2017 06:15

Godmorgon!

Utanför skriker måsarna för fullt cirklandes över fotbollsplanen, solen är på väg upp och himlen skiftar i färg. En ny dag på ingång!

  Skulle ha varit ute och tränat nu, men istället sitter jag här och väntar på att alla allergimediciner ska göra nytta, med en fusklatte i handen.


I går började jag äntligen med en liten påskdekoration, är inte så upplagd i år, jag som i vanligafall älskar allt som är en ursäkt för att dekorera och fixa i teman.

   Påskfest är ju en tradition jag har haft, försökte komma på vad jag gjorde förra påsken men har inget minne alls, fest vet jag att jag inte hade...


Helgen som var, började jag fundera på hur balkongen ska se ut i år, hämtade stora krukor hos mamma.

  Min nyinköpta konstgjorda "vasstuva" kom på plats där ute. Är fortfarande väldigt osäker på hur jag vill att det ska se ut där ute i sommar. Det ska vara en känsla av mycket växter och mys ivf =)


Annars har jag hittat någon mera lösning inne här hemma som jag letat efter men det är fortfarande en hel del kvar. Skynda lagom har väll varit lite av mitt måtto sedan jag flyttade in. Fundera på vad jag verkligen vill ha...

  Jag har har ju ifrån början verkligen gjort iordning annorlunda här hemma mot vad jag gjort tidigare.

Det är ju en hel del Ikea möbler/ saker som jag faktiskt har och inte gjort om på något sätt vilket brukar vara lite tyiskt mig och fixa till gamla möbler är ju något jag gillar, men inte gjort nu.

  Fast mitt soffbord ska faktiskt snart fixas, för jag är ju så nöjd med det, men vill ha det i en annan färg.


Väggarna är helt tomma, funderar fortfarande på hur jag vill att de ska se ut, trotts att de helst skulle varit klara igår...

 Det är en hel del till som ska fixas iordning men jag får ta det varteftersom jag hittar lösningar och verkligen känner hur jag vill ha det!


Nej nu är det dags att börja fixa iordning mig för en ny arbetsdag =)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av masinme - 14 maj 2017 23:30

Helgen har varit en mix av mycket.   I går var jag ute med en av mina vänninor efter jobbet, åt i solen och njöt, tog en sväng på marknaden som var minst sagt en besvikelse och snabbt avklarad. Så vi började leta efter fik men de hade redan stän...

Av masinme - 10 maj 2017 22:42

Japp lite så på lagom nivå försöker jag hålla mitt liv nu.   Jag mår fruktansvärt bra av att dagarna har riktigt ljus igen som börjar tidigt och håller i sig in på kvällen. Det var länge sedan jag kände att jag verkligen behövde det, men efter de...

Av masinme - 9 maj 2017 05:48

Solen gassar in genom fönstren det ser så fint och varmt ut, men tittar man ut mot de skuggiga områdena så ser man frosten och is på bilrutorna brr... tur att jag tog in balkongblommorna igår!   Jag är ju annars av teorin att de ska härdas, men när...

Av masinme - 8 maj 2017 09:09

Klockan är strax efter nio på morgonen och vi har redan hunnit ha, grått väder med blåst, regn, snö och just nu sol...   Men fredagens väder var en underbar försmak av sommar, man kunde sitta ute på balkongen på kvällen, det var var varmt och man b...

Av masinme - 1 maj 2017 12:55

Lördagen jobbade jag, var chaufför och var på middag sov dock ca tre timmar till söndagen...   Vaknade pigg tog en kaffe på balkongen och insåg att vädret var lite bättre än de lovat, var och handlade innan jag hämtade Ziva som inte ens ätit frukos...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards