Alla inlägg den 13 mars 2017

Av masinme - 13 mars 2017 13:05

Hallå!

Försöker komma igång ordentligt här hemma men det går segt... kommer hela tiden på andra saker att göra emellan.

  Som att göra tre smaker av glass! Solen skiner ju nu är det bara lite mera värme som saknas :)

Jag har i.vf gjort gräddglass med apelsinsmak, citronsmak och en egenkomponerad nougatglass med apelsinsmak, jag hoppas bara att den blir bra när den är helt fryst, eftersom jag laborerat fram det receptet själv!

  Smeten var då riktigt god ;)

 

Annars har jag gjort en del saker som jag var tvungen att göra, har börjat leta nya försäkringar och ska fixa det sista med deklarationen, ska bara...

  Jo jag ska sy några gardiner först till köket, har fått äran att få mammas brudlakan som hon fick av sin mormor när hon fyllde 16 år. De är aldrig använda och min gammel mormor har gjort spettsen i tyget och handsytt lakanen.

Det känns nästan hemskt att sätta saxen bara i lakanstyget för det är verkligen kvalité.

  Men som mamma sa nu kommer de ju till användning i varjefall.

 

Igår fick jag inte mycket gjort, fick en riktig dipp i humöret, så först åkte jag och blev bjuden på söndags lunch, efter det kände jag bara hur det kröp i kroppen på mig och kände mig mest ledsen, så jag tog bilen och åkte iväg och shoppade.

  Fast det inte blev mycket på listan jag kunde pricka av, för sakerna var slut eller så såg de verkligen inte bra ut i verkligheten. Men nu behöver jag ju inte fundera över dem mera, bara att leta nya lösningar.

  Och det som inte stod på listan som jag hittade i kassakön var gårdagens pricken över i:et, en deckare som jag saknade =)

 

Nej nu måste jag verkligen sätta fart med gardinerna!

Kommer tillbaks med bildbevis senare. =)

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards